expand_moreclose
expand_moreclose
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
km
expand_more
km
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
cm³
expand_more
cm³
expand_more
KM
expand_more
KM
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more

Land Rover Range Rover FAQ:


Jakie jest średnie spalanie Land Rovera Range Rover?

Land Rover Range Rover to kwintesencja luksusowego SUVa. Brytyjska konstrukcja od lat znajduje się na rynku i plasuje się na nim w segmencie F, który skupia w sobie jedynie najbardziej luksusowe auta produkowane na całym świecie. Z tego powodu jednostki pod maską Range Rovera są dość paliwożerne.

W najnowszej, piątej generacji Range Rovera najbardziej oszczędna jednostka napędowa to silnik 3.0 R6 Diesel dostępny w trzech odmianach mocowych. Według testów WLTP w cyklu mieszanym potrzebuje on około 7.6 litra do przejechania 100 kilometrów.

Znacznie bardziej paliwożerne są naturalnie silniki benzynowe. Podstawowy to jednostka 3.0 R6. Dysponuje ona lepszymi osiągami od jakiegokolwiek silnika wysokoprężnego w gamie Range Rovera, lecz musi za to zapłacić spalaniem, które średnio wynosi prawie 10 litrów na 100 kilometrów. Jeszcze większy apetyt ma największe 4.4 V8, którego spalanie w cyklu mieszanym to prawie 12 l/100 km.

Jaki silnik wybrać Land Rovera Range Rover?

Wbrew obowiązującym trendom najnowszy Range Rover, czyli jeden z niewielu typowych luksusowych SUVów dostępnych na rynku aktualnie nie posiada jeszcze żadnej jednostki hybrydowej nie licząc układów MHEV, które dają bardzo minimalną oszczędność paliwa.

Podstawowy silnik dostępny w nowym Range Roverze to wysokoprężny silnik 3.0 R6. Ma on aż trzy odmiany mocowe. Najsłabsza generuje 249 KM i 650 NM maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h  trwa z nią 8.3 sekundy. Nieco mocniejsza wersja wytwarza 300 KM i dysponuje tym samym maksymalnym momentem obrotowym. Dodatkowe 50 KM pozwala jednak na przyspieszenie do setki w 6.9 s. Najmocniejszy diesel wytwarza 350 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić auto do setki w 6.1 s.

Benzyny to jednostka 3.0 R6 o mocy 400 KM i momencie obrotowym rzędu 550 Nm, co pozwala na sprint do setki w 5.8 s, a także 4.4 V8, które ma 530 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu wielki SUV do 100 km/h rozpędza się w 4.6 s.

Jakie są opinie o Land Rovera Range Rover?

Range Rover to synonim luksusu, a także auto na które może sobie pozwolić naprawdę niewielu. Z tego powodu opinie w internecie są raczej niemiarodajne i najlepiej zainteresować się zdaniem ekspertów, którzy mieli okazję przetestować tego ogromnego, luksusowego SUVa. 

Range Rover to auto pod wieloma względami nierówne. Oferowana przez nie moc, czy przestrzeń bagażowa oraz osobowa odstaje od na przykład BMW X7, które dołączyło do segmentu luksusowych SUVów. Za to gdy interesuje nas zakup auta, które poradzi sobie w terenie to praktycznie nie ma lepszego wyboru w tym segmencie. Zagrozić pod tym względem może tak naprawdę tylko kultowy Mercedes klasy G.

Range Rover może chwalić się wykonaniem wnętrza na najwyższym poziomie, lecz jego system multimedialny trochę odstaje od tego co można oczekiwać w takiej marce. Auto ze względu na swoją wielkość to nie zwinna bestia, a można wręcz powiedzieć, że samochód zachowuje się czasem jak łódź. Jest niesamowicie miękka i auto wręcz „pływa”.

Jakie są wymiary Land Rovera Range Rover?

Auto ma naprawdę spore wymiary. Długość podstawowej, krótszej wersji to 5052 milimetry przy rozstawie osi wynoszącym 2977 milimetrów. Szerokość ze złożonymi lusterkami mierzy 2047 milimetrów, a ich rozłożenie zwiększa tą wartość do 2209 milimetrów. Wysokość sięga aż 1870 milimetrów. Rozstaw przedniej osi to 1702 milimetry podczas gdy z tyłu mierzy on 1704 milimetry.

Dostępna jest też wersja LWB, czyli wydłużony model, który może posiadać także trzeci rząd siedzeń. Jego długość wynosi o 200 mm więcej, czyli dokładnie 5252 milimetry. Analogicznie ma się sytuacja z rozstawem osi, który także wydłużono o 200 mm, co sprawiło, że wartość ta wynosi 3197 milimetrów.

Auto w warunkach off-roadowych ma niezłe właściwości. Jego kąt zejścia to 29 stopni, a natarcia wynosi aż 34,7 stopnia. Kąt rampowy różni się w zależności od wersji. Największy jest dla modelu SWB, czyli krótszego gdzie mierzy 27,7 stopnia. Dla odmiany LWB wynosi on 25,2 stopnia.

Jakie są ceny Land Rover Range Rover?

Range Rover funkcjonuje w gamie brytyjskiego producenta jako samodzielna sub-marka, lecz zdecydowanie warto wspomnieć o takim modelu, jak Land Rover Range Rover – najbardziej luksusowym wcieleniu tychże aut. Ile obecnie kosztują Land Rover Range Rover nowe? Już za samą podstawową wersję tego modelu będziemy musieli zapłacić 614 600 złotych. Ceny najdroższych konfiguracji zaś potrafią osiągać poziom nawet 1 193 200 złotych!

Land Rover Range Rover to SUV produkowany przez brytyjską markę od 1970 roku. Pierwotnie oferowany był jako SUV klasy średniej, następnie wyższej, a obecnie należy klasy aut luksusowych. Od 2022 roku na rynku dostępna jest jego piąta generacja. Na przestrzeni lat Range Rover występował w 3 i 5-drzwiowych wersjach. Brytyjski model znany jest z cech, które posiadają wszystkie pojazdy tej marki. Jest na wskroś luksusowy zarówno zewnątrz jak i wewnątrz – eleganckie linie, bogate wyposażenie, materiały wysokiej jakości i ponadprzeciętny komfort są przypieczętowaniem marki premium. Producent do modelu proponuje atrakcyjną ofertę mocnych silników o wyjątkowo dobrych osiągach. Jak przystało na Land Rovera auto posiada rewelacyjny napęd 4x4, dzięki któremu Range Rover ma bardzo dobre właściwości terenowe. Producent tym modelem kolejny raz udowodnił, że komfortowy SUV może również świetnie sprawdzać się w off-roadzie. Decydując się jednak na auta z gamy brytyjskiej marki należy mieć na względzie wysoki koszt utrzymania takiego samochodu. Jeśli jednak interesuje Cię nowy lub używany Land Rover Range Rover, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży na naszej stronie.